bauducco
Packaging Design [2023] Created at Pharus Bright Design
1x Shortlist ⭑ Prêmio Brasileiro de Design 2023
1 Bronze Medal ⭑ Visual Identity System
Em 2023 a Bauducco, uma das mais tradicionais marcas de biscoitos e pães do Brasil, anunciou seu reposicionamento de marca, com novo universo visual, verbal e estratégia. Durante esse projeto, as embalagens presenteáveis natalinas também foram redesenhadas, reforçando o ideal de "Um sentimento chamado família", adotado pela marca enquanto fio condutor de toda sua presença. Com uma maior presença do Amarelo Bauducco e do novo sistema iconográfico,  as latas de Chocottone, Panettone e Cestas de Natal foram comercializadas em todo território nacional, bem como em alguns países da América Latina.

In 2023, Bauducco, one of the most traditional biscuit and bread brands in Brazil, announced its brand repositioning, with a new visual and verbal universe. During this project, the classics christmas gift packaging were also redesigned, reinforcing the ideal of "A feeling called family", adopted by the brand as a guiding thread throughout its presence. With a greater presence of Bauducco Yellow and the new iconographic system, cans of Chocottone, Panettone and Christmas Baskets were sold throughout the country, as well as in some Latin American countries.
Pharus Bright Design 

Design Director: Rodrigo Gondim
Lead Designer: João Costa
Design Team: Lígia Gabriele, Leonardo Pisetti e Lívia Minazzi.
Account: Carol Brandão
Client: Bauducco

VEJA MAIS +

Back to Top